`Mondeling op Maat`: een observatie-instrument voor mondelinge taalvaardigheid3751518-9-2018 14:25:38474htmlFalseaspxDit instrument is bedoeld voor (speciaal)(basis)scholen die het belangrijk vinden om de mondelinge taalvaardigheid te bevorderen maar die het lastig vinden om deze vaardigheden voor hun leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften doelgericht in kaart...Nieuwspagina
Taal en rekenen op maat: voorbeeld vanuit praktijkonderwijs4414918-9-2018 14:25:3825htmlFalseaspx​​De docenten van Praktijkonderwijs Parkstad Limburg werken aan een nieuw onderwijsprogramma. De uitwerkingen van de referentieniveaus taal en rekenen die SLO voor het praktijkonderwijs heeft ontwikkeld, komen daarbij goed van pas.Nieuwspagina
Wat en waarom?4580518-9-2018 14:25:383456htmlFalseaspxPassende perspectieven is een uitwerking van de referentieniveaus taal en rekenen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Voor leerlingen die, ondanks de inspanningen van de school, het fundamentele niveau 1F (op onderdelen) niet halen.Website artikelpagina
Passende perspectieven po/s(b)o4582218-9-2018 14:25:3816203htmlFalseaspxScholen zullen leerlingen die 1F naar verwachting niet halen op 12-jarige leeftijd een passend taal- en rekenaanbod moeten bieden. Daarvoor moeten inhoudelijke keuzes gemaakt worden. SLO heeft materialen ontwikkeld die helpen bij die keuze.Website artikelpagina
Praktijkonderwijs4582318-9-2018 14:25:386823htmlFalseaspxHet hele onderwijsveld, van primair en speciaal (basis-)onderwijs tot en met middelbaar beroepsonderwijs, heeft te maken met de referentieniveaus, dus ook het praktijkonderwijs. Website artikelpagina
VMBO-bb/kb4582418-9-2018 14:25:387520htmlFalseaspxSLO heeft leerroutes voor taal en rekenen ontwikkeld om vmbo-scholen te ondersteunen bij het aanbieden van een passend onderwijsaanbod voor leerlingen die moeite hebben om het beoogde fundamentele niveau te behalen...Website artikelpagina
Leerroutes taal en rekenen4582518-9-2018 14:25:3817501htmlFalseaspxOp elke school en in iedere klas zitten wel leerlingen die moeite hebben met fundamentele doelen van het Referentiekader taal en rekenen. Leerlingen voor wie een ontwikkelingsperspectief is vastgesteld, en die naar verwachting 1F of 2F niet zullen halen..Website artikelpagina
Onze experts4582818-9-2018 14:25:38913htmlFalseaspxHeeft u vragen over (de implementatie van) Passende perspectieven ? Stel ze aan één van de experts van SLO of een onderwijsadviseur in de regio. Zij helpen scholen, instellingen en onderwijsbegeleiders graag.Website artikelpagina
Passende perspectieven in de praktijk4583118-9-2018 14:25:383609htmlFalseaspxSLO heeft een implementatiemap taal/rekenen ontwikkeld voor onderwijsadviseurs, schoolbegeleiders en nascholers die met s(b)o-scholen werken aan schoolontwikkeling en kwaliteitsverbetering van taal-/ rekenonderwijs.Website artikelpagina
Veelgestelde vragen4583218-9-2018 14:25:38161htmlFalseaspxWebsite artikelpagina